Fri frakt över 499kr
Öppet köp
Fria returer
Kundservice

Få 15% rabatt på dyraste varan med kod SHOP15. *Koden anges i kassan och går ej att kombinera med andra erbjudanden. Giltig t.o.m 27/10 2019.

Frågor & Svar

Prenumerantrabatt

Vad innebär prenumerantrabatt?

Prenumerantrabatt i Allermediashop erhåller du som prenumererar på någon av Aller medias tryckta eller digitala tidningar eller magasin.

Min prenumerantrabatt aktiveras inte - hur gör jag?

Om din prenumerationsrabatt inte aktiveras med ditt kundnummer eller personnummer rekommenderar vi dig att kontakta kundservice då det inte går att korrigera priset i efterhand.

Var hittar jag mitt kundnummer?

Du hittar ditt kundnummer på baksidan av den tryckta tidningen, i ditt senaste bekräftelsemejl eller på din senaste faktura från Aller media. 

Rabattkoder

Jag har fått en rabattkod - hur aktiverar jag den? 

Du aktiverar din kod i kassan genom att klicka på ”Aktivera rabattkod".

Order

Jag har inte fått min orderbekräftelse - hur gör jag nu? 

Kontakta kundservice så hjälper vi dig. Vi finns i chattbubblan ute till höger.

Kan jag beställa utanför Sverige? 

Nej, tyvärr levererar vi bara inom Sveriges gränser för tillfället. Eventbiljetter och andra digitala varor är de enda varor vi kan leverera utanför Sverige.

Måste jag ange en e-postadress för att handla?

Nej. Har du inte en e-postadress kan du klicka på ”Jag har ingen e-postadress” i kassan och slutföra ditt köp.

Där är ett fel i min order – hur gör jag nu?

Vi kan hjälpa dig att stoppa din order samma dag som den är gjord. Ring eller chatta därför med oss, så att vi kan hjälpa dig så fort som möjligt.

Kan jag ändra uppgifterna i en nyligen gjord beställning?

Tyvärr har vi ej möjlighet att ändra en order i efterhand.

Kan jag beställa till en annan mottagare/adress än min egen?

Det går bra så länge du väljer direktbetalning i Klarnas kassa. Då kan du välja en annan leveransadress än den du är skriven på. Notera att detta måste göras innan ordern är genomförd, det går inte att ändra uppgifterna i efterhand. Du behöver i sådant fall ångra ditt köp och göra en ny order med de ändrade uppgifterna.

Varan jag önskar är slut i lager, hur vet jag om ni kommer få in den igen?

Om en produkt är slut i lager kan du gå in på produkten du är intresserad av och klicka på ”Bli notifierad” . När produkten går att beställa igen kommer du att få ett mail från oss.

Jag har fått fel produkt - hur gör jag nu? 

Då Aller Media inte tillämpar bytesrätt returnerar du den felaktiga produkten med returföljesedeln som finns i paketet och gör en ny order på rätt produkt.

Leverans

Vilka leverantörer använder ni er av?

Vi använder oss av Post Nord och DHL.

Hur lång är leveranstiden?

Cirka 3-5 arbetsdagar.

Kan jag välja vilket ombud min order kommer till?

Nej, det är leverantörerna själva som väljer ombud, dock ska det alltid levereras till ombudet närmast din adress.

Varför måste jag ange mitt mobilnummer?

Ditt mobilnummer måste anges för att Post Nord skickar ut sms avi och vid leverans med DHL där vissa ombud inte är bemannade, då skickas en unik pinkod i sms till dig för uthämtning i en box.

Hur kan jag följa min order?

Det gör du enklast i respektive leverantörs app. 

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Ditt paket ligger hos ombudet i 14 dagar och kommer sedan att returneras tillbaka till vårt lager. För ej utlösta paket debiteras du en avgift på 150 SEK för att täcka frakt- och administrationskostnader.

Faktura och betalning

Vem hanterar våra fakturor?

Det är Klarna som hanterar våra fakturor. Alla frågor gällande dessa går bra att ställa direkt till Klarna.

Hur får jag min faktura från Klarna?

Beroende på vilket betalsätt du valt i Klarnas kassa får du din faktura via e-post eller per post.

Jag har inte fått min faktura - hur betalar jag?

Om du valt att få din faktura via e-post och inte har mottagit denna inom tre dagar efter beställning så ber vi dig kontakta vår samarbetspartner Klarna på telefonnummer 08 120 120 25. Samma gäller om du inte mottagit din faktura per post när du mottagit din order.

Varför har jag fått en påminnelseavgift?

Om du fått en påminnelse från Klarna så ber vi dig kontakta dem på telefonnummer 08 120 120 25 eller deras hemsida klarna.se

Jag har returnerat men inte fått min återbetalning - vart vänder jag mig?

En retur tar normalt 2-3 veckor att behandla från att du lämnat returen hos ombudet. Har du efter tre veckor inte mottagit din återbetalning ber vi dig kontakta Klarna på telefonnummer 08 120 120 25 eller deras hemsida klarna.se

Returer

Jag har ångrat mitt köp - hur returnerar jag?

Vid köp av produkter har du alltid 14 dagars ångerrätt. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit produkten. En förutsättning är dock att produkten är oanvänd och oskadad. Om produkten är i förändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar produktens värdeminskning. Läs mer om ångerrätt i våra allmänna villkor längre ner på sidan.

Min vara är defekt - hur reklamerar jag?

Om du får en defekt produkt ska du omgående reklamera detta. Skicka inte tillbaka produkten, utan kontakta Aller medias Kundservice här snarast efter att du upptäckt felet. Reklamationen ska ske inom skälig tid, två månader, efter att felet har upptäckts, dock senast inom 3 år från köptillfället. Reklamationen ska göras enligt de instruktioner du får av Aller medias kundservice.

Jag har ångrat mitt köp men inte fått en retursedel - hur gör jag nu?

Retursedeln ska finnas i paketet eller under dina adressuppgifter på framsidan av paketet.
Skulle det mot förmodan inte finnas en retursedel i din order ber vi dig kontakta kundservice för att ett nytt utskick.

Event & biljetter

Hur får jag min eventbiljett?

Orderbekräftelsen är din biljett, har du inte mottagit denna inom 24h efter köpet ber vi dig kontakta kundservice så att ett nytt utskick kan göras.

Kan jag ångra mitt köp av eventbiljett?

Du har inte någon ångerrätt vid köp av biljetter via webbshoppen.

Allmänna villkor 

Köpvillkor för Aller Media AB

Dessa köpvillkor gäller mellan Aller Media AB, org. nr. 556002-8325, Box 27717, 115 91 Stockholm och dig som köper produkter via Aller medias webbshop.

Köpvillkoren gäller för alla webbshoppar under Aller Media AB som t ex Allers shop, Femina Shop, MåBra shop med flera som alla har dessa köpvillkor.

1. Beställning

Du måste vara minst 18 år, ha ett svenskt personnummer, svensk leveransadress samt ha ett svenskt mobilnummer för att beställa i webbshoppen. Vi levererar endast produkter inom Sveriges gränser. Genom att göra en beställning godkänner du dessa köpvillkor och intygar att de uppgifter som du lämnar är riktiga. Dessutom accepterar du att genomfört köp gör dig betalningsansvarig för beställningen.

2. Betalning

Aller media använder Klarnas betalningslösning vilket innebär att all fakturering hanteras av Klarna. Våra fakturor skickas ut via e-post i samband med att ordern skickas från oss. Har du inte angivit en e-postadress vid din beställning, skickas fakturan via post. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar.

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du här. Har du frågor gällande din betalning kontakta Klarna här. För övriga frågor kontakta Aller medias kundservice.

3. Orderbekräftelse

När köpet blivit godkänt skickas en orderbekräftelse till den e-postadress som du uppgett. De uppgifter du angett i beställningen kommer att framgå av bekräftelsen. Kontrollera att uppgifterna stämmer, om de inte stämmer kontakta Aller medias kundservice. Notera att om du inte anger någon e-postadress kommer du endast få den orderbekräftelse som bifogas din beställning.

4. Priser

Samtliga priser är i svenska kronor inklusive moms. Eventuella fraktkostnader och serviceavgifter tillkommer. Vi reserverar oss för prisändringar, felaktiga priser och slutförsäljning.

5. Avvikande villkor och slutförsäljning

Vi reserverar oss för slutförsäljning innan informationen i webbshoppen hinner uppdateras. Vid slutförsäljning kontaktar vi dig snarast möjligt.

Vi kan ha kampanjer som har förmånligare villkor än vad som anges i dessa köpvillkor, t ex gällande pris, betalning eller leverans. Dessa förmånligare villkor gäller för de specifika varor eller tjänster som anges i kampanjen, så länge du beställt enligt angiven information, kampanjen är aktiv eller så länge lagret räcker. Vi förbehåller oss rätten att när som helst avsluta dessa kampanjer.

6. Fraktkostad och leverans (gäller ej biljettköp)

Fri frakt för beställningar över 499 SEK. Beställningar under 499 SEK debiteras en fraktavgift på 39 SEK.

Aller media hanterar normalt din order inom 48 timmar, helgfria vardagar. Normalt levereras din beställning 3–5 dagar från att du fått din orderbekräftelse. Vid kampanjer och högsäsong kan leveranstiden vara något längre. För leverans av varor använder vi olika leverantörer.

Ditt paket levereras till närmsta utlämningsställe i förhållande till det angivna postnumret. Det finns ingen möjlighet att välja ombud. När ditt paket finns att hämta på ett utlämningsställe aviseras detta via sms till det mobilnummer du angav vid beställning. Paketet ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar från det att paketet anlänt, därefter skickas det tillbaka till Aller media.

7. Ej utlöst paket

För ej utlösta paket debiteras du en avgift på 150 SEK för att täcka frakt- och administrationskostnader.

Om du ångrar ditt köp efter att det skickats från oss måste du hämta ut paket från ombudet och returnera det till oss för att slippa/undvika avgiften.

8. Retur- och ångerrätt

Vid köp av produkter har du alltid 14 dagars ångerrätt. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit produkten. En förutsättning är dock att produkten är oanvänd och oskadad. Om produkten är i förändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar produktens värdeminskning.

Ångerrätten gäller inte för följande produkter och tjänster:
produkter som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl exempelvis underkläder, värmedynor, vågar, parfymer, hårvård och liknade produkter
produkter som har tillverkats enligt dina anvisningar eller som på annat sätt fått tydlig personlig prägel
produkter som snabbt kan försämras eller bli för gamla
digitalt innehåll som levererats på annat sätt än på ett fysiskt medium t ex applikationer, pdf-dokument, tidningar och magasin, videor eller texter där åtkomst sker genom nedladdning
lösnummer av tidning eller magasin
biljetter till evenemang
produkter med försegling som har brutits av dig som kund

Det enklaste sättet att utnyttja ångerrätten är att fylla i det returformulär som medföljer paketet. Lägg returformuläret tillsammans med de produkter du vill returnera i paketet eller motsvarande som håller för transporten. För fri frakt använd returfraktsedeln som finns i paketet, i annat fall får du betala returfrakten. Returfraktsedeln fäster du synligt och lämnar paketet till ditt närmaste ombud i Sverige. Spara alltid ditt inlämningskvitto tills vi registrerat returen. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav. Beloppet för returnerad produkt återbetalas senast 14 dagar efter att Aller media mottagit returen eller när du skickat in kopia på inlämningskvittot. Återbetalningen sker till det betalningsalternativ som användes vid köpet. Har du frågor gällande din återbetalning kontakta Klarna här. För övriga frågor kontakta Aller medias kundservice här. Om du ångrar ditt köp efter att det skickats från oss måste du hämta ut paket från ombudet och returnera det till oss för att undvika avgiften för ej utlösta paket, vänligen se punkt 7.

9. Bytesrätt

Aller media tillämpar inte bytesrätt, utan hänvisar till vad som anges under punkt 8. ”Retur- och ångerrätt”, för det fall du vill skicka tillbaka en vara.

10. Reklamation

Om du får en defekt produkt ska du omgående reklamera detta. Skicka inte tillbaka produkten, utan kontakta Aller medias Kundservice här snarast efter att du upptäckt felet. Reklamationen ska ske inom skälig tid, två månader, efter att felet har upptäckts, dock senast inom 3 år från köptillfället. Reklamationen ska göras enligt de instruktioner du får av Aller medias kundservice. Du får inte skicka din reklamation mot postförskott eller efterkrav.

Vid godkänd reklamation kommer Aller media ersätta dig för det du har betalat för produkten så snart som möjligt.

Aller media förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att produkten inte är defekt. Vid reklamationer följer Aller media riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se www.arn.se samt www.konsumentverket.se.

11. Särskilt för köp av biljetter

Notera att du inte har någon ångerrätt vid köp av biljetter via webbshoppen.

Biljetter får endast köpas för personligt bruk vilket innebär att biljetter inte får köpas eller vidareförsäljas i kommersiellt syfte. Biljetter får heller inte erbjudas i tävlingar eller i samband med erbjudande av annan produkt eller tjänst utan skriftligt medgivande från Aller media. Om det evenemang ditt biljettköp avser har restriktioner för antal biljetter per köp och kund får maxantalet inte överskridas.

Aller media förbehåller sig rätten att makulera bokning och köp samt neka framtida köp om du inte lämnar korrekta uppgifter om dig själv eller i övrigt bryter mot eller försöker kringgå dessa köpvillkor. Aller media kan även besluta att inte återbetala erlagt biljettpris.

Aller media förbehåller sig rätten att ändra innehåll i programmet för och medverkande i det evenemang som ditt biljettköp avser samt att ändra tid och plats för evenemanget. Förändringar som beror på händelse utanför Aller Medias kontroll eller som inte är av väsentlig omfattning ger som utgångspunkt inte rätt till avbokning eller återbetalning av biljettpriset. Vid inställt evenemang återbetalas dock alltid biljettpriset.

Du ansvarar själv för att kontrollera att evenemanget inte är inställt eller att tid eller plats är ändrad. I händelse av inställt eller ändrad tid eller plats för evenemang bör du snarast kontakta Aller medias kundservice för vidare information om eventuella nya biljetter eller eventuell återbetalning.

Vid köp av biljett till våra evenemang godkänner du att du kan komma med på bild eller film då våra evenemang ofta dokumenteras av stillbild- och filmfotograf.

Din biljett är en värdehandling och borttappad biljett ersätts inte.

12. Bild- och skrivfel

Aller media reserverar sig för eventuella bild- och skrivfel som hänvisar till webbshoppen. All bildinformation i webbshoppen ska uteslutande ses som illustrationer och återger nödvändigtvis inte de antal produkter du får eller produkten eller tjänstens exakta utseende, funktion eller ursprung.

13. Personuppgifter

Aller Media AB behandlar personuppgifter enligt vår integritetspolicy. Som kund får du information och erbjudanden via e-post, post, sms och telefon till de adresser/nummer du uppger. Vill du inte ta del av erbjudanden, vänligen avregistrera dig via länken i utskicken eller kontakta Aller medias kundservice.

14. Påminnelse via e-post

Om ditt köp avbryts kan vi som en extra service skicka dig en påminnelse via e-post med de produkter du lagt i din varukorg. Detta under förutsättning att du lämnat din e-postadress antingen till Aller media eller Klarna. E-postmeddelandet baseras på den tidpunkt du la produkterna i varukorgen. Vi reserverar oss för prisändringar och slutförsäljning.

15. Upphovsrätt

All upphovsrätt och andra immateriella rättigheter till material i webbshoppen ägs av Aller media. Du får inte utan Aller medias tillstånd kopiera, ändra eller överföra sådant innehåll till din egen webbplats eller sprida det på annat sätt.

16. Force majeure

Aller media är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt dessa köpvillkor om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan, och om omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.

Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, svåra väderförhållanden, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång på marknaden.

17. Villkorsändring

Aller media har rätt att ensidigt ändra dessa köpvillkor. Aller media rekommenderar dig att hålla dig uppdaterad i webbshoppen regelbundet för att bli varse eventuella ändringar i villkoren.

18. Dina rättigheter som konsument

När du köper produkter och tjänster på internet har du som konsument rättigheter enligt flera olika lagar. För mera information hänvisar vi till www.konsumentverket.se.

19. Tvist

Svensk lag tillämpas på dessa köpvillkor. Vid tvister som vi inte lyckas lösa, rekommenderar Aller Media AB att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Aller media följer alltid deras beslut och rekommendationer.

20. Kundservice

Du är alltid välkommen att kontakta Aller medias kundservice på:

https://www.allermediashop.se/kundservice

kundservice@aller.se

042-444 30 45

Aller media AB, Kundservice, Box 14071, 167 14 Bromma

Ring kundservice

042 - 444 30 45

Öppettider

8:00 – 18:00

(vardagar)

Chatta med oss

Starta chatt

Öppettider

8:00 – 18:00

(vardagar)

Adress

Aller Media AB

Kundservice

Box 14071

167 14 Bromma


Aktuella kampanjer

Shoppa här



Om Aller Media

Aller media är marknadsledande inom populärpress i Sverige. Vi har några av Sveriges mest välkända varumärken inom tidskrifter, såsom Hemmets Veckotidning, Allers, Året Runt och Allas. I Aller media ingår även ELLE, ELLE Decoration, MåBra, Svensk Damtidning, ELLE Mat & Vin, Hänt i Veckan, Hänt Extra, Femina och Residence.